Drodzy Licealiści, zapraszamy!





Szanowni Państwo, 

serdecznie zapraszamy do udziału w organizowanych przez Wydział Filozoficzny Akademii Ignatianum w Krakowie zajęciach, które są inicjatywą edukacyjną skierowaną do uczniów szkół średnich, zainteresowanych poszerzaniem horyzontów, pogłębieniem wiedzy, wypracowaniem praktycznych umiejętności warsztatowych oraz kompetencji społecznych.
Model wyboru interesujących Państwa tematów oraz indywidualnego uzgadniania terminów sprawdził się w naszej dotychczasowej współpracy, dlatego proponujemy, aby dalsze współdziałania rozwijać na tych samych zasadach. Poniżej propozycja zajęć. 

W celu ustalenia indywidualnego terminu zajęć prosimy o kontakt e-mailowy pod adresem: warsztaty.wf.ignatianum@ignatianum.edu.pl.


  1. Czy warto studiować filozofię (45-60 minut) – dr hab. Bogdan Lisiak SJ
  2. Bóg Różewicza  (45-60 minut) – dr Józef Maria Ruszar
  3. Herbert i średniowieczna rzeźba (45-60 minut) – dr Józef Maria Ruszar
  4. Przygotowanie konferencji prasowej, czyli o tym jak zostać dobrym rzecznikiem (45-60 minut ) – dr Leszek Gęsiak SJ
  5.  Czego uczymy się na własnych błędach? (wykład interakcyjny, 60 minut) – dr hab. Krzysztof Mudyń
  6. Śmierć językowego savoir-vivre'u czy pokoleniowa językowa rewolucja obyczajowa (zmiany we współczesnej polszczyźnie mówionej i pisanej; (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna Chłap-Nowak
  7. Czy literatura nadąża za najnowszą historią: przegląd krytyczny współczesnej poezji i prozy, (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna Chłap-Nowak
  8. O sposobach patrzenia – miasto jako opowieść (zajęcia z antropologii wizualnej; ok. 45 minut – w formie prezentacji-warsztatu) – dr Dariusz Grzonka
  9. Storytelling – jak powstają opowieści miejskie (warsztat z pisania piosenek o „życiu”, zajęcia z zakresu antropologii języka; 45-60 minut) – dr Dariusz Grzonka
  10. Gesty nasze codzienne (język ciała, warsztaty-prezentacja, zajęcia z zakresu socjologii dramatu, interpretacja zachowań ruchowych i mimiki; 45-60 minut) – dr Dariusz Grzonka
  11. Manipulacja w mediach, czyli jak środki masowego przekazu pytają i wydają polecenia oraz uczą nas skojarzeń  case study (w tym przykłady subtelnego łączenia informacji z komentarzem, np. co powoduje, że 15 latka w materiałach dziennikarskich przestaje być dziewczynką i staje się dziewczyną; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  12. Profesjonalizm? Umarł. „Wpadki” współczesnych dziennikarzy i media-workerów – case study + dyskusja (w tym konsekwencje braku profesjonalizmu, włącznie z odpowiedzialnością karną; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  13. Proboszczka, biskupka i chirurżka – czy feminizacja języka mediów XXI wieku jest konieczna? – case study + dyskusja (45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  14. Ideały narodu można odczytać na podstawie prezentowanych reklam
    (- G. N. Douglas) – ordynarność i dosadność w służbie reklamy – case study + dyskusja (w tym: jak dalece konieczność zarabiania wpływa na treści medialne; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  15. Prowokacje dziennikarskie – ujawniać to, co pewne osoby czy instytucje pragnęłyby zachować w tajemnicy – prawne i etyczne granice prowokacji dziennikarskich – case study (w tym eksperymenty społeczne dziennikarzy mediów lokalnych; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  16. Nie jest prawdą, że wolno ci wszystko, bo prowadzisz śledztwo dziennikarskie – prawne i etyczne aspekty dziennikarstwa śledczego – case study + dyskusja (45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  17. Social media jako źródło informacji dla dziennikarza – Niebezpieczne i/lub szkodliwe treści w bezpiecznym Internecie – case study (uwaga: social media to nie tylko portale społecznościowe; w tym: kiedy sprawa przestaje być tylko tematem materiału dziennikarskiego, czyli kiedy i komu zgłaszać niebezpieczne i/lub szkodliwe treści; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  18. Czy socjotechnika jest potrzebna? – Bezpieczeństwo i dostęp do informacji w Internecie jako temat dla dziennikarza – case stud (w tym m.in.: parental trolling, sexting, grooming) – jak zbierać informacje, jak pisać oraz: oraz: w tym: kiedy sprawa przestaje być tylko tematem materiału dziennikarskiego, czyli kiedy i komu zgłaszać; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  19. Cyberstalking, czyli uporczywe nękanie w Internecie – uporczywe nękanie a złośliwe niepokojenie – case study (w tym: jak się bronić, jak zbierać dowody, komu zgłosić; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda









Zapisy i informacje pod adresem:
warsztaty.wf.ignatianum@ignatianum.edu.pl


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#6 Poradnik Pierwszaka - studencki Savoir-vivre

Bądź liderem dla samego siebie! Podsumowanie wspólnego czytania książki pt. „Heroiczne przywództwo"

Bezstronność i neutralność - fundamenty zaufania do mediatora