Coś więcej niż studia. Jak wybrać mądrze i nie zmarnować kilku lat życia?




Wybierając kierunek studiów, kierowałam się przede wszystkim pasją. Dlaczego? Kiedyś usłyszałam bardzo mądre zdanie: "Jeśli twoja praca jest tym, co kochasz, to w rzeczywistości nie pracujesz, a rozwijasz swoje umiejętności".

Ostatnie miesiące przed zakończeniem szkoły średniej mogą być najcięższym okresem w życiu młodego człowieka. Matura coraz bliżej, rodzice zastanawiają się, co to będzie jak ich dziecko opuści dom rodzinny, a znajomi rzucają nazwami miejscowości, w których niebawem zamieszkają. Z doświadczenia wiem, że przetrwanie tego czasu wymaga nie lada wysiłku... Dziś jestem jedną z najszczęśliwszych studentek w Krakowie i chciałabym opowiedzieć, dlaczego dziennikarstwo na Akademii Ignatianum w Krakowie to dobry wybór.

Wybierając kierunek studiów, kierowałam się przede wszystkim pasją. Dlaczego? Kiedyś usłyszałam bardzo mądre zdanie: "Jeśli twoja praca jest tym, co kochasz, to w rzeczywistości nie pracujesz, a rozwijasz swoje umiejętności". Praktycznie od zawsze obserwowałam zachowania dziennikarzy w telewizji. Na ich widok od razu przychodziło mi na myśl, że to są dojrzali i odpowiedzialni ludzie, a w dodatku świetnie wykształceni. W końcu postanowiłam, że chcę być taka jak oni...

Nadszedł ten wyjątkowy dzień - 3 października 2016 roku. Pierwszy dzień, w którym mogłam już oficjalnie powiedzieć, że jestem studentką. Przy odbiorze legitymacji studenckiej doszło do mnie, że to, do czego wytrwale dążyłam, właśnie się zaczyna.

Całość materiału dostępna na deon.pl: 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#6 Poradnik Pierwszaka - studencki Savoir-vivre

Bądź liderem dla samego siebie! Podsumowanie wspólnego czytania książki pt. „Heroiczne przywództwo"

Bezstronność i neutralność - fundamenty zaufania do mediatora