Uczniowie szkół średnich, zapraszamy do skorzystania z warsztatów przygotowanych przez AIK!









Wydział Filozoficzny Akademii Ignatianum w Krakowie serdecznie zaprasza do udziału w zajęciach dla uczniów szkół średnich, które są inicjatywą edukacyjną skierowaną do młodzieży zainteresowanej poszerzaniem horyzontów, pogłębieniem wiedzy, wypracowaniem praktycznych umiejętności warsztatowych oraz kompetencji społecznych.
Warsztaty prowadzone są w Akademii Ignatianum w Krakowie, nieodpłatnie, przez pracowników naukowych, dydaktyków AIK.
Koordynator Projektu: dr Danuta Smołucha, mgr Katarzyna Daraż-Duda.

W przypadku jakichkolwiek pytań i propozycji związanych z organizacją zajęć dla uczniów prosimy o kontakt:

  1. Czy warto studiować filozofię (45-60 minut) – dr hab. Bogdan Lisiak
  2. Bóg Różewicza  (45-60 minut) – dr Józef Maria Ruszar
  3. Herbert i średniowieczna rzeźba (45-60 minut) – dr Józef Maria Ruszar
  4. Przygotowanie konferencji prasowej, czyli o tym jak zostać dobrym rzecznikiem (45-60 minut ) – dr Leszek Gęsiak
  5. Czego uczymy się na własnych błędach? (wykład interakcyjny, 60 minut) – dr hab. Krzysztof Mudyń
  6. Śmierć językowego savoir-vivre'u czy pokoleniowa językowa rewolucja obyczajowa (zmiany we współczesnej polszczyźnie mówionej i pisanej; (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna Chłap-Nowak.
  7. Czy literatura nadąża za najnowszą historią: przegląd krytyczny współczesnej poezji i prozy, (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna Chłap-Nowak
  8. O sposobach patrzenia – miasto jako opowieść (zajęcia z antropologii wizualnej; ok. 45 minut – w formie prezentacji-warsztatu) – dr Dariusz Grzonka
  9. Storytelling – jak powstają opowieści miejskie (warsztat z pisania piosenek o „życiu”, zajęcia z zakresu antropologii języka; 45-60 minut) – dr Dariusz Grzonka
  10. Gesty nasze codzienne (język ciała, warsztaty-prezentacja, zajęcia z zakresu socjologii dramatu, interpretacja zachowań ruchowych i mimiki; 45-60 minut) – dr Dariusz Grzonka
  11. Czytanie dalekie i bliskie - czyli jak w ciągu kilku minut przeczytać 1000 książek (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
  12. Zrób to za mnie – czyli jak wykonać ważne zadanie „cudzymi rękami”. Crowdsourcing – geneza pojęcia i kilka wybitnych przykładów zastosowania w humanistyce (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
  13. Eye tracking w humanistyce i socjologii – czyli czy tak naprawdę wiemy, na co patrzymy? (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
  14. Pokaż mi to, a zrozumiem! – potęga wizualizacji w humanistyce (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
  15. Manipulacja w mediach, czyli jak środki masowego przekazu pytają i wydają polecenia oraz uczą nas skojarzeń case study (w tym przykłady subtelnego łączenia informacji z komentarzem, np. co powoduje, że 15 latka w materiałach dziennikarskich przestaje być dziewczynką i staje się dziewczyną; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  16. Profesjonalizm? Umarł. „Wpadki” współczesnych dziennikarzy i media-workerów – case study + dyskusja (w tym konsekwencje braku profesjonalizmu, włącznie z odpowiedzialnością karną; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  17. Proboszczka, biskupka i chirurżka – czy feminizacja języka mediów XXI wieku jest konieczna? – case study + dyskusja (45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  18. Ideały narodu można odczytać na podstawie prezentowanych reklam
    (- G. N. Douglas) – ordynarność i dosadność w służbie reklamy – case study + dyskusja (w tym: jak dalece konieczność zarabiania wpływa na treści medialne; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  19. Prowokacje dziennikarskie – ujawniać to, co pewne osoby czy instytucje pragnęłyby zachować w tajemnicy – prawne i etyczne granice prowokacji dziennikarskich – case study (w tym eksperymenty społeczne dziennikarzy mediów lokalnych; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  20. Nie jest prawdą, że wolno ci wszystko, bo prowadzisz śledztwo dziennikarskieprawne i etyczne aspekty dziennikarstwa śledczego case study + dyskusja (45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  21. Social media jako źródło informacji dla dziennikarza – Niebezpieczne i/lub szkodliwe treści w bezpiecznym Internecie case study (uwaga: social media to nie tylko portale społecznościowe; w tym: kiedy sprawa przestaje być tylko tematem materiału dziennikarskiego, czyli kiedy i komu zgłaszać niebezpieczne i/lub szkodliwe treści; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  22. Czy socjotechnika jest potrzebna? – Bezpieczeństwo i dostęp do informacji w Internecie jako temat dla dziennikarza – case study (w tym m.in.: parental trolling, sexting, grooming) – jak zbierać informacje, jak pisać oraz: w tym: kiedy sprawa przestaje być tylko tematem materiału dziennikarskiego, czyli kiedy i komu zgłaszać; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
  23. Cyberstalking, czyli uporczywe nękanie w Internecie – uporczywe nękanie a złośliwe niepokojenie – case study (w tym: jak się bronić, jak zbierać dowody, komu zgłosić; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#6 Poradnik Pierwszaka - studencki Savoir-vivre

Bezstronność i neutralność - fundamenty zaufania do mediatora

Relacja ze spotkania pt. „Globalizacja obojętności czy globalizacja solidarności?" Refleksje na tle nauczania papieża Franciszka