Uczniowie szkół średnich, zapraszamy do skorzystania z warsztatów przygotowanych przez AIK!
Wydział Filozoficzny Akademii Ignatianum w Krakowie
serdecznie zaprasza do udziału w zajęciach dla uczniów szkół średnich, które są
inicjatywą edukacyjną skierowaną do młodzieży zainteresowanej poszerzaniem
horyzontów, pogłębieniem wiedzy, wypracowaniem praktycznych umiejętności
warsztatowych oraz kompetencji społecznych.
Warsztaty prowadzone są w Akademii Ignatianum w
Krakowie, nieodpłatnie, przez pracowników naukowych, dydaktyków AIK.
Koordynator Projektu: dr Danuta Smołucha, mgr
Katarzyna Daraż-Duda.
W przypadku jakichkolwiek pytań i propozycji
związanych z organizacją zajęć dla uczniów prosimy o kontakt:
- Czy warto studiować filozofię (45-60
minut) – dr hab. Bogdan Lisiak
- Bóg Różewicza (45-60 minut) – dr Józef Maria Ruszar
- Herbert i średniowieczna rzeźba (45-60
minut) – dr Józef Maria Ruszar
- Przygotowanie konferencji prasowej, czyli o tym jak zostać dobrym
rzecznikiem (45-60 minut ) – dr Leszek Gęsiak
- Czego uczymy się na własnych błędach? (wykład interakcyjny, 60 minut) – dr hab.
Krzysztof Mudyń
- Śmierć językowego savoir-vivre'u czy pokoleniowa językowa rewolucja
obyczajowa (zmiany we współczesnej polszczyźnie mówionej i
pisanej; (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna Chłap-Nowak.
- Czy literatura nadąża za najnowszą historią: przegląd krytyczny
współczesnej poezji i prozy, (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna
Chłap-Nowak
- O sposobach patrzenia – miasto jako opowieść (zajęcia z antropologii wizualnej; ok. 45 minut – w formie
prezentacji-warsztatu) – dr Dariusz Grzonka
- Storytelling – jak powstają opowieści miejskie (warsztat z pisania piosenek o „życiu”, zajęcia z zakresu
antropologii języka; 45-60 minut) – dr Dariusz Grzonka
- Gesty nasze codzienne (język ciała, warsztaty-prezentacja, zajęcia z
zakresu socjologii dramatu, interpretacja zachowań ruchowych i mimiki;
45-60 minut) – dr Dariusz Grzonka
- Czytanie
dalekie i bliskie - czyli jak w ciągu kilku minut przeczytać 1000 książek (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
- Zrób to za
mnie – czyli jak wykonać ważne zadanie „cudzymi rękami”. Crowdsourcing
– geneza pojęcia i kilka wybitnych przykładów zastosowania w humanistyce (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
- Eye tracking w humanistyce i socjologii – czyli czy tak
naprawdę wiemy, na co patrzymy? (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
- Pokaż mi to, a zrozumiem! – potęga
wizualizacji w humanistyce (45-60 minut) – dr Danuta Smołucha
- Manipulacja w mediach, czyli jak środki masowego przekazu pytają i
wydają polecenia oraz uczą nas skojarzeń – case study (w tym przykłady subtelnego łączenia informacji z
komentarzem, np. co powoduje, że 15 latka w materiałach dziennikarskich
przestaje być dziewczynką i staje się dziewczyną; 45-60
minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Profesjonalizm? Umarł. „Wpadki” współczesnych dziennikarzy i
media-workerów – case study + dyskusja (w tym konsekwencje braku profesjonalizmu, włącznie z
odpowiedzialnością karną; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Proboszczka, biskupka i chirurżka – czy feminizacja języka mediów XXI wieku jest konieczna? – case study + dyskusja (45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Ideały narodu można odczytać na podstawie prezentowanych reklam
(- G. N. Douglas) – ordynarność i dosadność w służbie reklamy – case study + dyskusja (w tym: jak dalece konieczność zarabiania wpływa na treści medialne; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda - Prowokacje dziennikarskie – ujawniać
to, co pewne osoby czy instytucje pragnęłyby zachować w tajemnicy – prawne
i etyczne granice prowokacji dziennikarskich – case study (w tym eksperymenty społeczne dziennikarzy mediów
lokalnych; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Nie jest prawdą, że wolno ci wszystko, bo prowadzisz śledztwo
dziennikarskie – prawne i etyczne aspekty dziennikarstwa
śledczego – case study + dyskusja (45-60
minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Social media jako źródło informacji dla dziennikarza – Niebezpieczne
i/lub szkodliwe treści w bezpiecznym Internecie – case study (uwaga: social media to nie tylko
portale społecznościowe; w tym: kiedy sprawa przestaje być tylko tematem
materiału dziennikarskiego, czyli kiedy i komu zgłaszać niebezpieczne
i/lub szkodliwe treści; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Czy socjotechnika jest potrzebna? – Bezpieczeństwo i dostęp do
informacji w Internecie jako temat dla dziennikarza – case study (w tym m.in.: parental trolling,
sexting, grooming) – jak zbierać informacje, jak pisać oraz: w tym:
kiedy sprawa przestaje być tylko tematem materiału dziennikarskiego, czyli
kiedy i komu zgłaszać; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Cyberstalking, czyli uporczywe nękanie w Internecie – uporczywe nękanie a złośliwe niepokojenie – case study
(w tym: jak się bronić, jak zbierać dowody, komu zgłosić; 45-60 minut) –
mgr K. Daraż-Duda
Komentarze
Prześlij komentarz