Drodzy Licealiści, zapraszamy!
serdecznie zapraszamy do udziału w organizowanych przez Wydział Filozoficzny Akademii Ignatianum w Krakowie zajęciach, które są inicjatywą edukacyjną skierowaną do uczniów szkół średnich, zainteresowanych poszerzaniem horyzontów, pogłębieniem wiedzy, wypracowaniem praktycznych umiejętności warsztatowych oraz kompetencji społecznych.
Model wyboru interesujących Państwa tematów oraz indywidualnego uzgadniania terminów sprawdził się w naszej dotychczasowej współpracy, dlatego proponujemy, aby dalsze współdziałania rozwijać na tych samych zasadach. Poniżej propozycja zajęć.
W celu ustalenia indywidualnego terminu zajęć prosimy o kontakt e-mailowy pod adresem: warsztaty.wf.ignatianum@ignatianum.edu.pl.
- Czy
warto studiować filozofię (45-60 minut) – dr hab. Bogdan Lisiak
SJ
- Bóg
Różewicza (45-60 minut) – dr Józef
Maria Ruszar
- Herbert
i średniowieczna rzeźba (45-60 minut) – dr Józef
Maria Ruszar
- Przygotowanie
konferencji prasowej, czyli o tym jak zostać dobrym rzecznikiem (45-60 minut ) – dr Leszek Gęsiak SJ
- Czego
uczymy się na własnych błędach? (wykład interakcyjny, 60 minut) – dr hab.
Krzysztof Mudyń
- Śmierć
językowego savoir-vivre'u czy pokoleniowa językowa rewolucja obyczajowa (zmiany we współczesnej polszczyźnie
mówionej i pisanej; (konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna
Chłap-Nowak
- Czy
literatura nadąża za najnowszą historią: przegląd krytyczny współczesnej
poezji i prozy,
(konwersatorium 60 minut) – dr Ewa Justyna Chłap-Nowak
- O
sposobach patrzenia – miasto jako opowieść (zajęcia z antropologii wizualnej; ok. 45
minut – w formie prezentacji-warsztatu) – dr Dariusz Grzonka
- Storytelling
– jak powstają opowieści miejskie (warsztat z pisania piosenek o „życiu”,
zajęcia z zakresu antropologii języka; 45-60 minut) – dr Dariusz
Grzonka
- Gesty
nasze codzienne (język
ciała, warsztaty-prezentacja, zajęcia z zakresu socjologii dramatu,
interpretacja zachowań ruchowych i mimiki; 45-60 minut)
– dr Dariusz Grzonka
- Manipulacja
w mediach, czyli jak środki masowego przekazu pytają i wydają
polecenia oraz uczą
nas skojarzeń – case study (w tym przykłady
subtelnego łączenia informacji z komentarzem, np. co powoduje, że 15 latka
w materiałach dziennikarskich przestaje być dziewczynką i
staje się dziewczyną; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Profesjonalizm?
Umarł. „Wpadki” współczesnych dziennikarzy i media-workerów – case study + dyskusja (w tym konsekwencje braku
profesjonalizmu, włącznie z odpowiedzialnością karną; 45-60 minut) –
mgr K. Daraż-Duda
- Proboszczka,
biskupka i chirurżka – czy feminizacja języka mediów XXI wieku jest
konieczna? –
case study +
dyskusja (45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Ideały
narodu można odczytać na podstawie prezentowanych reklam
(- G. N. Douglas) – ordynarność i dosadność w służbie reklamy – case study + dyskusja (w tym: jak dalece konieczność zarabiania wpływa na treści medialne; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda - Prowokacje
dziennikarskie – ujawniać
to, co pewne osoby czy instytucje pragnęłyby zachować w tajemnicy – prawne
i etyczne granice prowokacji dziennikarskich – case study (w tym eksperymenty społeczne dziennikarzy mediów
lokalnych; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Nie
jest prawdą, że wolno ci wszystko, bo prowadzisz śledztwo dziennikarskie – prawne i etyczne aspekty
dziennikarstwa śledczego – case study + dyskusja
(45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
- Social
media jako źródło informacji dla dziennikarza – Niebezpieczne i/lub
szkodliwe treści w bezpiecznym Internecie – case study (uwaga: social
media to nie tylko portale społecznościowe; w tym: kiedy sprawa
przestaje być tylko tematem materiału dziennikarskiego, czyli kiedy i komu
zgłaszać niebezpieczne i/lub szkodliwe treści; 45-60 minut) –
mgr K. Daraż-Duda
- Czy
socjotechnika jest potrzebna? – Bezpieczeństwo i dostęp do informacji w
Internecie jako temat dla dziennikarza – case stud (w tym m.in.: parental
trolling, sexting, grooming) – jak zbierać informacje, jak pisać oraz:
oraz: w tym: kiedy sprawa przestaje być tylko tematem materiału
dziennikarskiego, czyli kiedy i komu zgłaszać; 45-60 minut) –
mgr K. Daraż-Duda
- Cyberstalking,
czyli uporczywe nękanie w Internecie – uporczywe nękanie a złośliwe niepokojenie
– case study (w tym: jak się bronić, jak zbierać
dowody, komu zgłosić; 45-60 minut) – mgr K. Daraż-Duda
Zapisy
i informacje pod adresem:
warsztaty.wf.ignatianum@ignatianum.edu.pl
Komentarze
Prześlij komentarz